Základné ustanovenia
Tieto
všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú
vydané:
Jozef Fábry – Biely Lotos 958 03 Malé Kršteňany č.d.161, IČO: 33787204
(ďalej len „predávajúci“)
Tieto
obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a
fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú
činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti
(ďalej len: „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania
umiestneného na webovej stránke dostupného na internetové adrese….. (ďalej
je „internetový obchod“).
Ustanovenia
obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchýlne
dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných
podmienok.
Tieto
obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
II.
Informácie o tovare a cenách
Informácie
o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných
vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového
obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých
súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo
svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovnou cestou. Ceny tovaru
zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom
obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za
individuálne dohodnutých podmienok.
Všetka
prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu je
informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu
zmluvu ohľadom tohoto tovaru.
V
internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s
balením a dodaním tovaru. Informácia o nákladoch spojených s balením a
dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v prípadoch, keď
je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
Prípadné
zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa
nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
III.
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
Náklady
vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku
v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové
pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto
náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
Kupujúci
vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
prostredníctvom
svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu
v internetovom obchode,
vyplnením
objednávkového formulára bez registrácie.
Pri
zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob
platby a doručenia.
Pred
odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje,
ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu
kliknutím na tlačidlo……. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim
považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie
všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie
kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
Bezodkladne
po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní
objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto
potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Prílohou
potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je
uzavretá až po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámení o prijatí
objednávky je doručené na emailovú adresu kupujúceho. / Bezodkladne po
obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní
objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto
potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú
aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá
potvrdením objednávky predávajúcim na emailovú adresu kupujúceho.
V
prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže
predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú
ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna
zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto
ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto
obchodných podmienkach.
Všetky
objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť
objednávku, pokým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí
objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na
telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronickou správou na email
predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.
V prípade,
že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení
ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu
objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto
celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané
automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných
podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu
a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená
ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom
prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu
predávajúceho.
IV.
Zákaznícky účet
Na
základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže
kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho
účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať
tovar tiež bez registrácie.
Pri
registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci
povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v
užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný
aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní
tovaru sú predávajúcim považované za správne.
Prístup
k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom.
Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných
k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za
prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
Kupujúci
nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
Predávajúci
môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj
užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší
svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
Kupujúci
berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a
to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia
predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia
tretích osôb.
V.
Platobné podmienky a dodanie tovaru
Cenu
tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy
môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
pri
odbere dobierkou – kuriér (cena sa účtuje podľa váhy) cena od 7 eur
pri
odbere dobierkou – Slovenská pošta (cena sa účtuje podľa váhy) cena od 3,90
eur
Spoločne
s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené
s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené
výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním
tovaru.
V prípade bezhotovostnej platby je kúpna
cena splatná do …. dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
V
prípade platby prostredníctvom platobnou brány postupuje kupujúci podľa
pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
V
prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu
splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho.
Predávajúci
nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu.
Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
Podľa
zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu
pokladničný doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu
dane online, v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48
hodín.
Tovar
je kupujúcemu dodaný:
Voľba
spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.
Náklady
na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia
tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení
objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na
základe zvláštneho požiadavku kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné
dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
Ak
je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené
kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V
prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať
opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci
povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady
spojené s iným spôsobom doručenia.
Pri
prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť
obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť
prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému
vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
Predávajúci
vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na
emailovú adresu kupujúceho./Daňový doklad je priložený k dodávanému
tovaru.
Kupujúci
nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar,
vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť
za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho
okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť
tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
VI.
Odstúpenie od zmluvy
Kupujúci,
ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako
spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.
Lehota
pre odstúpenie od zmluvy predstavuje 14 dní
odo
dňa prevzatia tovaru,
odo
dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy niekoľko
druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí
odo
dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy pravidelná
opakovaná dodávka tovaru.
Kupujúci
nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
o
poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným
súhlasom pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred
uzavretím zmluvy oznámil kupujúcemu, že v takom prípade nemá právo na
odstúpenie od zmluvy a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
o
dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí na výkyvoch finančného
trhu nezávisle na vôli predávajúceho a ku ktorému môže dôjsť v priebehu
lehoty pre odstúpenie od zmluvy,
o
dodaní alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase
uzavretia zmluvy, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a
ktorých cena závisí na výkyvoch trhu nezávislých na vôli predávajúceho,
o
dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
o
dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po
dodaní vzhľadom na svoju povahu nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
o
dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť
z dôvodov ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého
ochranný obal bol po dodaní porušený,
o
dodávke zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových
záznamov, kníh alebo počítačového softvéru, ak sú predávané
v ochrannom obale a kupujúci tento obal rozbalil,
o
dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou predaja na základe
dohody o predplatnom a predaji kníh nedodávaných v ochrannom obale,
o
dodávke elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci
vyhlásil , že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohoto súhlasu
stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
v ďalších
prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho v znení nehorších predpisov.
Pre
dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí kupujúci odoslať
prehlásenie o odstúpení v lehote pre odstúpenie od zmluvy.
Pre
odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár
k odstúpeniu od zmluvy poskytovaný predávajúcim. Odstúpenie od kúpnej
zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho
uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci potvrdí
kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.
Kupujúci,
ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní
od odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru
predávajúcemu, a to i v tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju
povahu obvyklou poštovnou cestou.
Ak
odstúpi kupujúci od zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr
však do 14 dní od odstúpenie od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane
nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom.
Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len
vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.
Ak
kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý
predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru
vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
Ak
odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť
prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá
alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
Tovar
musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebený a
neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody
vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti
nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
Predávajúci
je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob,
nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru
prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje
kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti
v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od kúpnej zmluvy všetky peňažné
prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy
prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným kupujúcim.
VII.
Práva z vadného plnenia
Predávajúci
zodpovedá kupujúcemu, že tovaru pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci
zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:
má
tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má
také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré
kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy
predávajúcim vykonanej,
sa
tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku
ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
tovar
zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak
bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
je
tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a
tovar
vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Ak
sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru
kupujúcim, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí. Kupujúci je
oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného
tovaru v dobe dvadsať štyri mesiacov od prevzatia. Toto ustanovení sa
nepoužije u tovaru predávaného za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola
nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým
užívaním, u použitého tovaru pre vadu zodpovedajúcu miere používania
alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to
vyplýva z povahy tovaru.
V
prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a
požadovať:
ak
ide o vadu, ktorú je možné odstrániť:
bezplatné
odstránenie vady tovaru,
výmenu
tovaru za nový tovar,
ak
ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť:
primeranú
zľavu z kúpnej ceny,
odstúpiť
od zmluvy.
Kupujúci
má právo odstúpiť od zmluvy,
ak
má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec
mohla riadne užívať ako vec bez vady,
ak
nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
ak
nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.
Predávajúci
je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je
prijatie reklamácie možné, prípadne i v sídle alebo mieste podnikania.
Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej predávajúcim. Ak
reklamáciu spotrebiteľa vybavuje osoba určená predávajúcim, táto môže
reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu
postúpi na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci je povinný kupujúcemu
vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je
obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje,
ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane
potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné
odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Ak
spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec
alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach
vyplývajúcich z vadného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa,
ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je
Predávajúci alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť
spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch
pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamách, v odôvodnených
prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu
tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. . Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí
vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však
nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne
uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a
kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu
tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment,
kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia)
predávajúcemu.
Predávajúci
písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Právo
z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci
vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
V
prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne
vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie.
Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného
mesiaca po uplynutí záručnej doby.
Voľbu
spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má
kupujúci.
Práva
a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia
§ 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb.
Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom
č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších
predpisov.
Ďalšie
práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za
vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho.
VIII.
Doručovanie
Zmluvné
strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať
prostredníctvom elektronickej pošty.
Kupujúci
doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú
v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu
korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte
alebo v objednávke.
IX.
Mimosúdne riešenie sporov
Spotrebiteľ
má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je
spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak
sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať
návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu
alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa
predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní
odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť
sa na súd.
K
mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporou z kúpnej zmluvy je príslušná
Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava,
IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať
na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor
medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32,
827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo @soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie
sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov
medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
Európske
spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a,
827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/ je kontaktným
miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU)
č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line
a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie
o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
Predávajúci
je oprávnený k predaji tovaru na základe živnostenského oprávnenia.
Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný
úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodní inšpekcia
vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona
č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení nehorších
predpisov .
X.
Záverečné ustanovenia
Všetky
dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom
Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje
medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej
republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z
všeobecne záväzných právnych predpisov.
Predávajúci
nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania
v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa
v znení nehorších predpisov.
Všetky
práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k
obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných
známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je
zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich
časť bez súhlasu predávajúceho.
Predávajúci
nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do
internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho
určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať
postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie
vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť
neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo
ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod
alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v
rozpore s jeho určením či účelom.
Kúpna
zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim
v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
Znenie
obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením
nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti
predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
Prílohou
obchodných podmienok je vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 9.9.2019.
PODMIENKY OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV
I.
Základní ustanovení
Prevádzkovateľom
osobných údajov podľa § 5 písm. o) zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane
osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“)
je Jozef Fábry – Biely
Lotos, 958 03 Malé Krľteňany č.d. 161, IČO: 33787204, (ďalej len: „prevádzkovateľ“).
Kontaktné
údaje prevádzkovateľa sú: telefónne číslo: +421 905 216 325 /
email:info@bielylotos.sk / email:info@allatra.sk
Osobnými
údajmi sa rozumejú všetky informácie o identifikovanej alebo
identifikovateľnej fyzickej osobe; identifikovateľnou fyzickou osobou je
fyzická osoba, ktorú možno priamo či nepriamo identifikovať, najmä odkazom
na určitý identifikátor, napríklad meno, identifikačné číslo, lokalizačné
údaje, sieťový identifikátor alebo odkazom na jeden či viac zvláštnych
prvkov fyzickej, fyziologickej, genetickej, psychickej, ekonomickej,
kultúrnej alebo spoločenskej identity tejto fyzickej osoby.
Prevádzkovateľ
nevymenoval / vymenoval zodpovednú osobu pre ochranu osobných údajov.
Kontaktnými údajmi zodpovednej osoby sú:
II.
Zdroje a kategórie spracovávaných osobných údajov
Prevádzkovateľ
spracováva osobné údaje, ktoré ste mu poskytol/la alebo osobné údaje,
ktoré prevádzkovateľ získal na základe plnenia Vašej objednávky.
Prevádzkovateľ
spracováva Vaše identifikačné a kontaktné údaje a údaje nutné pre plnenie
zmluvy.
III.
Zákonný dôvod a účel spracovania osobných údajov
Zákonným
dôvodom spracovania osobných údajov je
plnenie
zmluvy medzi Vami a prevádzkovateľom podľa § 13 ods. 1 písm. b)
Zákona,
oprávnený
záujem prevádzkovateľa na poskytovaní priameho marketingu (najmä pre
zasielanie obchodných oznamov a newsletterov) podľa § 13 ods. 1 písm. f)
Zákona,
Váš
súhlas so spracovaním pre účely poskytovania priameho marketingu (najmä
pre zasielanie obchodných oznamov a newsletterov) podľa § 13 ods. 1 písm.
a) Zákona v prípade, že nedošlo k objednávke tovaru alebo
služby.
Účelom
spracovania osobných údajov je
vybavenie
Vašej objednávky a výkon práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného
vzťahu medzi Vami a prevádzkovateľom; pri objednávke sú vyžadované osobné
údaje, ktoré sú nutné pre úspešné vybavenie objednávky (meno a adresa,
kontakt), poskytnutie osobných údajov je nutnou požiadavkou pre uzavretie
a plnenie zmluvy, bez poskytnutia osobných údajov nie je možné zmluvu
uzavrieť či ju zo strany prevádzkovateľa plniť,
zasielanie
obchodných oznamov a výkon ďalších marketingových aktivít.
Zo
strany prevádzkovateľa nedochádza / dochádza k automatickému individuálnemu
rozhodovaniu v zmysle § 28 Zákona. S takým spracovaním ste
poskytol/la svoj výslovný súhlas.
IV.
Doba uchovávania osobných údajov
Prevádzkovateľ
uchováva osobné údaje
po
dobu nevyhnutnú k výkonu práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného
vzťahu medzi Vami a prevádzkovateľom a uplatňovanie nárokov z týchto
zmluvných vzťahov (po dobu 15 rokov od ukončení zmluvného vzťahu).
po
dobu, než je odvolaný súhlas so spracovaním osobných údajov pre účely
marketingu, najdlhšie
Po
uplynutí doby uchovávania osobných údajov prevádzkovateľ osobné údaje
vymaže.
V.
Príjemcovia osobných údajov (subdodávatelia
prevádzkovateľa)
Príjemcovia
osobných údajov sú osoby
Podieľajúce
sa na dodávaní tovaru / služieb / realizácii platieb na základe zmluvy,
zaisťujúce
služby prevádzkovania e-shopu (Shoptet) a ďalšie služby v súvislosti
s prevádzkovaním e-shopu,
zaisťujúce
marketingové služby.
Prevádzkovateľ
nemá / má v úmysle odovzdať osobné údaje do tretej krajiny (do krajiny
mimo EU) alebo medzinárodnej organizácii. Príjemcovia osobných údajov v
tretích krajinách sú poskytovatelia mailingových služieb / cloudových
služieb.
VI.
Vaše práva
Za
podmienok stanovených v Zákone máte
právo
na prístup ku svojím osobným údajom podľa § 21 Zákona,
právo
na opravu osobných údajov podľa § 22 Zákona, poprípade obmedzenie
spracovania podľa § 24 Zákona,
právo
na výmaz osobných údajov podľa § 23 Zákona,
právo
vzniesť námietku proti spracovaniu podľa § 27 Zákona,
právo
na prenositeľnosť údajov podľa § 26 Zákona,
právo
odvolať súhlas so spracovaním písomne alebo elektronicky na adresu alebo
email prevádzkovateľa uvedený v čl. III týchto podmienok.
Ďalej
máte právo podať sťažnosť u Úradu pre ochranu osobných údajov v prípade,
že sa domnievate, že bolo porušené Vaše právo na ochranu osobných údajov.
VII.
Podmienky zabezpečení osobných údajov
Prevádzkovateľ
prehlasuje, že prijal všetky vhodné technické a organizačné opatrenia
k zabezpečeniu osobných údajov.
Prevádzkovateľ
prijal technické opatrení k zabezpečeniu dátových úložísk a úložísk
osobných údajov v listinnej podobe, najmä …
Prevádzkovateľ
prehlasuje, že k osobným údajom majú prístup len ním poverené osoby.
VIII.
Záverečné ustanovenia
Odoslaním
objednávky z internetového objednávkového formulára potvrdzujete, že ste
oboznámený/á s podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom
rozsahu prijímate.
S týmito
podmienkami súhlasíte zaškrtnutím súhlasu prostredníctvom internetového
formulára. Zaškrtnutím súhlasu potvrdzujete, že ste oboznámený/oboznámená
s podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijímate.
Prevádzkovateľ
je oprávnený tieto podmienky zmeniť. Novú verziu podmienok ochrany osobných
údajov zverejní na svojich internetových stránkach a zároveň Vám zašle
novú verziu týchto podmienok na Vašu e-mailovú adresu, ktorú ste
prevádzkovateľovi poskytol/la.
Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňa: 1.5.2021.